Noutati Legislative

Firmele care vor fi găsite, începând cu data de 1 mai 2019, că nici măcar nu și-au comandat noi case de marcat cu jurnal electronic vor fi amendate și li se va suspenda activitatea.

05/02/2019

Incepând cu prima zi a lunii mai 2019, inspectorii Fiscului vor amenda și vor suspenda activitatea companiilor care la momentul controlului nici măcar nu și-au comandat case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). La mijlocul lunii martie 2019, Fiscul a început controale agresive la firme, după ce a observat că acestea și-au cam pierdut interesul pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit.

„Dacă de la 1 mai 2019 inspectorii antifraudă vor constata încălcarea obligației de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic, vor aplica amendă de la 8.000 la 10.000 de lei și vor suspenda activitatea economică în punctul de lucru al operatorului economic până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii, cu excepția situațiilor în care se constată că operatorul economic a comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic și a solicitat instalarea acestora”

In anul 2003 a luat fiinta firma MVA AUDIT SRL, dintr-o dorinta foarte clara: aceea de a oferi clientilor cele mai eficiente, rapide si accesibile servicii de contabilitate si audit financiar. Dorinta se naste din pasiune, iar la MVA AUDIT am strans o echipa pasionata de domeniul financiar.

„Acțiunea de control tematic, dispusă de MFP, este determinată de diferența foarte mare dintre numărul de 504.966 de aparate de marcat înregistrate în sistemul informativ al Fiscului și puse pe piață și numărul de 344.020 de aparate de marcat puse în funcțiune la contribuabili. De asemenea, în luna martie, comparativ cu luna februarie, a fost înregistrată scăderea cu circa 39% a numărului aparatelor de marcat instalate la contribuabili și cu circa 20% a numărului aparatelor de marcat înregistrate de distribuitorii autorizați în sistemul Fiscului”, este explicat în comunicat.

Companiile mari și mijlocii ar fi trebuit să-și înlocuiască aparatele până la 1 iunie 2018, în timp ce companiile mici ar fi trebuit să-și înlocuiască aparatele până la data de 1 august 2018.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.