Contabilitate

Cum sa treceti cu brio peste un control oficial la firma?

03/19/2018

MVA Audit   |    Inca din 2003 suntem alaturi de clientii nostri, sprijinindu-i in drumul lor catre succesul mult visat. Experienta, profesionalismul si transparenta in lucru sunt atuurile noastre cele mai puternice, alaturi de cel mai bun raport calitate – pret.

Respectarea obligatiilor fiscale este principala regula pentru a evita eventualele sanctiuni primite din partea inspectorilor ANAF. Asadar, este extrem de important sa depuneti la timp declaratiile fiscale necesare si sa platitit impozitele si taxele impuse.

De asemenea, trebuie sa aveti in vedere, mai ales daca sunteti la inceput de drum, folosirea caselor de marcat, emiterea bonurilor fiscale si facturile pentru bunuri si servicii. Inspectorii nu va vor ierta daca vor descoperi eventuale greseli intentionate ori nu.

Conform legislatiei in vigoare, firmele trebuie sa aiba o autorizatie pentru securitate in caz de incendiu. Aici nu sunt vizate doar restaurantele, cluburile si cafenelele, ci toate societatile care sunt obligate prin lege sa asigure siguranta angajatilor si a clientilor.

In cazul firmelor care se ocupa de productia, depozitarea, transportarea si comercializarea produselor alimentare, inspectorii isi vor dori sa vada autorizarea sanitar-veterinara a spatiilor utilizate, dar si existenta documentelor de provenienta a marfurilor comercializate.

Tot aici se incadreaza si actele angajatilor. Inspectorii de munca vor cere in mod special sa vada in ce conditii sunt angajati salariatii, daca au un contract individial  de munca ori nu. De asemenea, pot verifica si daca informatiile sunt transmise corect prin Revisal. In ultimii ani s-a incercat tot mai mult combaterea muncii la negru, astfel ca aceasta s-a transformat in principalul obiectiv al controalelor.

Legislatia aflata in vigoare a impus norme mai dure in ceea ce priveste protectia la locul de munca. Se recomanda apelarea la o firma care se ocupa  special de evaluarea riscurilor la locul de munca. Astfel specialistii va vor ajuta sa stabiliti eventualele pericole si sa evitati riscurile.

De asemenea, firmele mai trebuie sa respecte si anumite reguli legate de echipamentul de munca ori de mediul de lucru. De acestea nu scap nici firmele in care activitatea se face mai mult la birou, in fata calculatorului.

Luati in considerare ca inspectorii pot verifica si masurile pe care le iau angajatorii pentru salariatele gravide. Acestea nu trebuie sa realizeze o activitate care sa dauneze starii lor ori a bebelusului.

Sursa: contabilul.manager.ro

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.